Manuele Neurotherapie / Voetzoolreflexologie

Manuele Neurotherapie (MNT) en Zenuwreflexologie (NR) zijn waardevolle behandelingen, bij acute maar zeker ook bij chronische pijnen in het bewegingsapparaat zoals nek- en rugpijnen. Ook bij andere functionele klachten zoals migraine, fibromyalgie, chronische vermoeidheid, zenuwpijnen, etc… kan MNT en NR een grote hulp bieden. De behandelingen werken met “manuele” en “reflectoire” impulsen op het lichaam met de bedoeling invloed uit te oefenen op het zenuwstelsel. Het zenuwstelsel is immers verantwoordelijk voor het opwekken, verwerken en aanpassen van pijnprocessen.

• De basisprincipes van manuele neurotherapie en zenuwreflexologie zijn:
  •  opsporen in welke onderdelen van het zenuwstelsel de transmissie verstoord is;
  •  opsporen hoe prikkels uit organen, hormonen en musculo-skeletaal stelsel op elkaar inwerken;
  •  opsporen hoe emoties en andere hersensimpulsen het gehele klachtenbeeld beïnvloeden;
  •  het tussenkomen met zenuwreflexpunten en andere technieken in die gestoorde neurotransmissie patronen.

Bij manuele neurotherapie gaan we met manuele technieken op het lichaam ingrijpen op neurotransmissie van perifere zenuwen (PNS), autonoom zenuwstelsel (ANS) en centraal zenuwstelsel (PNS). Met Neuroreflectoire Soft tissue fricties bijvoorbeeld moduleren we perifere zenuwen. Ideaal om een snelle spierontspanning te bereiken. Spine tuning technieken worden vooral gebruikt om, via bewegingstechnieken op de wervelkolom, dempend te werken op neuroreflectoire processen in het ruggenmerg via een soepel bewegingsritme. Viscerale Neuroreflectoire Technieken hebben een sterke invloed op de natuurlijke werking van de organen. Alle manuele technieken worden altijd gecombineerd met NR-punten en voetreflexologie! Door die combinatie krijgen we een nog betere en efficiëntere impact op de pijnprocessen.

Manuele Neurotherapie / voetzoolreflexologie